Co hosté ocení v hotelovém pokoji?
Čistota a pohodlí jsou na prvním místě
Hotelové služby využívají lidé především v čase dovolené, pracovní cesty, školení nebo jen tak, v případě nutnosti. Je jen na klientovi, jaký tip ubytovacího zařízení si vybere. Podstatné pro něj je, aby se v daném prostředí cítil pohodlně a zejména si dostatečně odpočinul. Pokud hoteliér nabídne svému hostu ještě něco navíc, získá si u něj přízeň, kterou nelze koupit za žádné peníze. A to by mělo být prvořadým cílem všech majitelů provozů – spokojenost zákazníka. Neboť jen dobrý zákazník šíří pozitivní pověst danému zařízení.
Hotelový textil
K tomu, aby se návštěvník cítil v hotelu komfortně, je nezbytné, aby byly splněny jeho požadavky, s jakými do něj vstupuje. Jelikož hotel nebo penzion slouží primárně k prospání, důležitá je vhodná postel. Nejde však jen o samotný kus nábytku, ale zejména o matrace či hotelové povlečení. Pokud je hotelové ložní povlečení vyráběno z kvalitních materiálů, zaručeně se v ní bude host cítit pohodlně. Povlečení by mělo vydržet časté praní, neměnit svůj rozměr ani tvar a nemělo by se krčit. Hoteliéři vědí, že kvalitní textil jim šetří náklady, jelikož má dlouhou životnost. Majitelé ubytovacích zařízení by měli také dbát na to, aby matrace nebyly vyležené a nepohodlné. Je nutné si uvědomit, že hosté mají stále vyšší požadavky a pokud jednou odejdou z hotelu zklamaní, už se tam jen těžko vrátí.
Součástí hotelového pokoje jsou hotelové ručníky, osušky či předložky. I v tomto směru má klient jisté požadavky. Důležitá je zejména čistota, ale i vůně, charakteristická pro zařízení. Ručníky a osušky musí být dostatečně savé a ideální jsou co největší. Dávku exkluzivity dotváří vyšité logo hotelu. Nevhodné jsou malé ručníky, které klienta dostatečně nezakryjí.
Pozor na čistotu
V ubytovacím zařízení je nezbytná čistota. Pro hosta patří mezi priority a je jedno, jestli se nachází ve skromnější ubytovně nebo v hotelu s několika hvězdičkami. O čistotě se u zařízení vyššího standardu nelze bavit, nakolik ta by měla být samozřejmostí. Bezpochyby by měli být vysáté podlahy, voňavé ložní prádlo, zářivá koupelna či nábytek bez prachu. Pozor však i na „ukrytá“ místa, ku příkladu prostory pod postelí, skříněmi, parapety oken. Znečištěné prostředí působí odpudivě, na což hosté rádi upozorňují při hodnocení místa, kde byli ubytováni. Důležité jsou také stěny. Jsou-li pokoje v rozích špinavé, případně se objeví plíseň, problém může být na světě.
Pozornost a slušnost personálu
Pokud si už host platí za pobyt, očekává, že o něj bude postaráno. Nemusí ho obsluhovat v bílých rukavicích ani doprovázet ke snídani. Podstatné je, aby se cítil dobře a aby personál uměl pružně reagovat na jeho požadavky. Úsměv, ochota komunikovat a slušnost jsou na prvním místě. Recepční by se měli snažit vyřešit vzniklé situace co nejrychleji a pokud možno ke spokojenosti klienta. Negativní světlo na ubytovací zařízení vrhá neochota personálu akceptovat požadavky návštěvníků. Jednoduše řečeno, host musí mít vždy pocit, že personál je tu pro něj a při jakékoli žádosti udělá maximum, aby mu vyhověl.
Dobrá kuchyně
Restaurace jsou neodmyslitelnou součástí hotelových zařízení. Majiteli provozu by mělo záležet, aby byl návštěvník spokojen nejen s noclehem, ale také se stravováním. Lákavé prostředí ještě nezaručuje, že klientovi bude vyhovovat i jídlo. Pohromou je také neochota personálu. I v tomto případě je důležitá čistota restauračního textilu a celková kvalita poskytovaných služeb. Není to však jen o jídle, ale také o nápojích a atmosféře podniku. Jedině spokojený klient je zárukou toho, že váš hotel se bude těšit přízni.
Wifi připojení a online rezervace
Zatímco v minulosti bylo vítaným bonusem, dnes si už sotva umíme bez něj představit pobyt v ubytovacím zařízení. Připojení na internet by mělo být nezbytnou součástí ubytovacích zařízení i nižšího standardu. Hoteliéři si musí uvědomit, že v současné době je internet prostředkem denní potřeby a je jedno, zda jej klient využívá k práci, zábavě nebo chce zůstat v kontaktu s příbuznými. Důležité také je, aby bylo připojení dostatečně kvalitní, rychlé a bez omezení. Hosté často hodnotí provoz i na základě těchto kritérií.
A když už jsme u moderních technologií, nezbytností by měla být možnost rezervovat si ubytování online a celková komunikace hotelu s hostem. Důležité je reagovat na všechny jeho dotazy včas, trpělivě a k jeho maximální spokojenosti.
Požadavky klientů na hoteliéry jsou různé. Pro mnohé je důležité, zda se hotel chová ekologicky, zda je možnost ubytovat domácí zvíře, dostatečná nabídka doprovodných aktivit, zda je v hotelu wellness a mnohá další. Ať už si klient vybere jakýkoli tip zařízení, podstatné je, aby se během svého pobytu cítil co nejlépe a odcházel s pocitem, že strávil v zařízení příjemný čas. A pokud mu hoteliér poskytne něco navíc, je to vítaný bonus a dobré jméno provozu se rozšíří i dál. Čili malé občerstvení, překvapení na pokoji či další maličkosti hosté rozhodně ocení a určitě se do zařízení rádi vrátí. Protože dobré jméno se těžko buduje, ale lehce ztrácí.