NOVINKA - Hotelový textil s odesláním do 3 dnů. close

Těžký rok přinesl výborné hospodářské výsledky

Nejsilnější měsíc byl listopad 2022

Přestože v kalendáři jsme již za polovinou druhého měsíce nového roku, mnozí se stále ještě poohlížejí několik týdnů zpět a bilancují těžkých dvanáct měsíců roku 2022. I vedení společnosti HORECA textil může říci, že se popralo s mnoha nástrahami a společensko-politickými překážkami.

 

 

„První kvartál roku 2022 byl náročný. Charakteristický byl doznívající pandemií, nedostatkem surovin, ale také zahájením konfliktu na Ukrajině. K tomu se přidala inflace a najednou jsme měli řadu překážek, které ale pro nás představovaly výzvu. Postavili jsme se jim čelem a snažili se vždycky najít co nejsprávnější řešení,“ zhodnotil rok Milan Franek, jednatel společnosti.

sizer

Oživování trhu

Navzdory zmiňovaným problémům se situace, paradoxně, začala zlepšovat. Trh postupně ožíval, přibývaly objednávky, dostupnost potřebných surovin již byla na požadované úrovni, a tak si mnozí podnikatelé vydechli. Začali „dobíhat zmeškané“ a snažili se využít aktuální situaci.

 

„Jednotlivé společnosti sektoru hoteliérství a gastra se začaly předzásobovat. Výroba produktů v naší společnosti proto neustále narůstala a dnes můžeme konstatovat, že jsme výborně zásobeni. Naše skladové zásoby jsme rozšířili a připravili se tím na další měsíce,“ nastínil jednatel.

 

Zvýšená poptávka po našich výrobcích způsobila mírně delší čekací lhůty. Podobná situace byla ale charakteristická pro různé oblasti trhu. Jako příklad lze uvést dlouhé čekání na objednaný automobil, ale také techniku, stavební materiál.

Abychom vyšli zákazníkům ještě více vstříc, využili jsme pozitivního vývoje a přijali nové zaměstnance. „Díky dalším posilám jsme mohli zvýšit produktivitu práce, čekací doby na vyřízení objednávek se snižovaly, což naši klienti rozhodně ocenili. Naším prvořadým cílem nyní je, aby zákazníci dostávali produkty z našeho sortimentu v co nejkratším možném termínu,“ avizuje M. Franek.

 

Rekordní listopad

Rok 2022 lze charakterizovat také jako rok plný změn, zlepšování technologického vybavení a dalších pozitivních kroků, které ještě více zmodernizují naši společnost. Již více než desetiletí vám nabízíme široký sortiment výrobků hotelového,  restauračního, dekoračníhobanktního textilu, nábytku a jiných doplňků. Abychom mohli uspokojovat potřeby i těch nejnáročnějších klientů, v rámci zefektivnění práce jsme doplnili naše dílny také o nové stroje.

 

„Jde o několik zařízení na šití, které znamenají určitě přínos, a to je důkazem, že se snažíme neustále postupovat v nelehkých časech.“ O konkrétních investicích si více povíme v některém z dalších našich článků.

Co se týče samotných měsíců, jen pro zajímavost lze říci, že zatímco začátek uplynulého roku se trh oživoval postupně, nejsilnějším měsícem byl listopad.

 

Postupná modernizace

Rok 2022 se nesl nejen ve znamení oživení trhu, ale i koupou nových strojů a zařízení pro vyšší efektivitu práce. „Zároveň jsme přešli na digitalizaci. Dnes mají naši zaměstnanci přehled o tom, co máme ve skladu, v jakém množství, případně barvě a počtu. Takovým způsobem víme zákazníkovi ihned podat potřebnou informaci,“ pokračoval M. Franek a dodal: „I v tomto směru je naší touhou neustále se posouvat, proto jsme pracovníky školili, aby své úkoly dokázali plnit co nejefektivněji. Začali jsme s používáním čárových kódů, máme rezervační systém a všechny procesy zrychlujeme a vylepšujeme. V současnosti máme jasný přehled od prvotní objednávky, přípravy, nastříhání a samotné výroby, až po finální zabalení,“ vyzdvihl majitel.

 

Rok 2023 má za sebou již téměř dva měsíce. Situace na trhu se výrazně nemění. Pozitivem je, že se rapidně nezhoršuje, a tak výroba v naší společnosti běží naplno. „Mohu konstatovat, že jsme připraveni na nástrahy a překážky, které nám letošní rok přinese. Věřím, že společnými silami vše zvládneme a nadále budeme nabízet široké portfolio výrobků za bezkonkurenční ceny,“ vyslovil přání M. Franek.

Spotřebitele a zákazníky ujišťujeme, že čekací doba nebude delší než deset dní. „Jsme připraveni vyřídit všechny objednávky, které nám přijdou. I když ceny vstupů a energií neustále rostou, dokážeme fungovat a udržet ceny na přibližně stejné úrovni. To znamená, že žádné extrémní zdražování prozatím nehrozí.“

V roce 2023 dokonce očekáváme mírné snižování cen. „Nepůjde však o rapidní klesání, ale jistý pokles by měl nastat. Měl by být také dostatek všech potřebných surovin. Jsou to ovšem jen prognózy. Dnes neumí nikdo s určitostí říci, jaký bude vývoj v následujících týdnech a měsících. Doporučuji, aby společnosti neváhaly a neodkládaly s koupí produktů ze segmentu HoReCa na později,“ doplnil M. Franek.

 

share facebook Sdílet
Další zajímavé články
Newsletter

Nechte nám Váš email a bud'te informovaný o novinkách, článcích a slevách.